תודות לטכנולוגיה המתפתחת והמתקדמת, פותחה אפליקציה המאפשרת בית חכם לכל דורש בכל הקשור אל ניהול הדוד. סוויצ’ר היא אפליקציה העוזרת לכם לנהל את הדוד בעזרת טלפון חכם. כפי שניתן להסיק, בית ובו ישנם מוצרים חכמים, הוא בית אותו יש לבטח על מנת לשמור על שקט נפשי. כל הטיפים והדגשים לרכישת ביטוח לבית החכם שלכם, במאמר הבא.

רוב האנשים דואגים לבטח את הבית שלהם אם על ידי רכישה של ביטוח מבנה ואם על ידי רכישה של ביטוח תכולה. אך מה קורה כאשר מדובר על בית חכם? האם קיים ביטוח מיוחד לבית שכל התשתית שלו בנויה על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת?

רוב האנשים מחליטים לעשות ביטוח דירה מסוג מבנה או תכולה (ורבים מחליטים על שניהם) משום שהם מעוניינים לשמור על ערך הדירה בכל מצב ויודעים שביטוחים אלו יאפשרו להם לישון בלילה בשקט בידיעה שחברת הביטוח היא זאת שתדאג לנזקים שונים שאירעו בחלקים הקבועים בדירה (שריפה, דליקה, גניבה וכו’) ולתכולה. כיוון שהאלטרנטיבה היא הוצאת כסף מהכיס הפרטי של הלקוח לכל בעיה שמתרחשת בדירה, רוב הישראלים בוחרים ביטוח דירה. אך מה קורה במקרה של בית חכם?

בית חכם – על מה מדובר?

בית חכם הוא בית שהתשתית הטכנולוגית שלו מתקדמת. יש מערכת מחשב אחת שחולשת על כל מערכות החשמל והציוד החשמלי בבית ויכולה להפעיל ולכבות את התאורה בבית, הטלוויזיה, המתג של הדוד, האזעקה  מיזוג האוויר, האינטרנט ועוד. המערכת החשמלית נשלטת על ידי שלט, הסמארטפון או המחשב בבית. מערכת בית חכם מאפשרת נוחות מרבית. כיוון שמערכת מתקדמת של בית חכם כה משוכללת וכיוון שרוב הבית מושתת על מכשירים חשמליים, ערכה של הדירה וכל התכולה בה גבוה יותר מדירה שאינה מוגדרת כחכמה ולכן גם ביטוח הדירה יקר יותר. חשוב לדעת שאין זה משנה אם מדובר על בית חכם או כל שדרוג רציני אחר אותו אתם מבצעים בבית, כל שדרוג של הדירה ובדירה שלכם תמיד יוביל לעלייה של מחיר ביטוח הדירה שלכם.

ביטוח לבית חכם

ביטוח לבית חכם הוא ביטוח דירה לכל דבר. לכן, הדבר הראשון אותו יש לעשות יהיה קבלת החלטות לגבי סוג הביטוחים בהם אתם מעוניינים:

  • ביטוח מבנה– נזקים למבנה הדירה יכולים לגרור הוצאות כבדות מאוד ולכן רוב האנשים לא חושבים פעמיים טרם הם חותמים על ביטוח מבנה. ביטוח זה מכסה את כל הקשור אל התשתיות של הדירה וכל מיני פריטים שמחוברים אל הדירה. תמיד יש לברר שהביטוח עליו אתם חותמים כולל כל פגיעה ו/או נזק שאירעו גם למערכות של הבית החכם. אין לחתום על ביטוח בלי לוודא שמשפט זה קיים בפוליסה ולקרוא את ההרחבה שלו.
  • ביטוח תכולה- ביטוח זה מספק כיסוי בעבור רכוש שלא מחובר לתשתיות של המבנה. ביטוח זה יכסה כל מצב של נזקי כוח עליון, גניבה, פריצה ושריפה שבעקבותיהן נגנבו או אירע נזק לתכולה בבית. כאן, הדבר החשוב ביותר יהיה לוודא שכל המערכות האלקטרוניות בבית, הציוד החשמלי, המכשירים החשמליים וכל הקשור אל הבית החכם יהיה רשום בפוליסה כמבוטח ללא החרגות.